fredag 23. januar 2009

Scrappehusets utfordring: Barndomsminner

Kine Saatvedt gjester Scrappehuset denne måneden. En av de nye DTjentene på ScrappeMania. Kine har bl.a. vært på trykk i Vi scrapper og i det siste nummeret ga hun oss masse gode tips om journaling!
Utfordringen:
"Jeg vil at dere skal la dere inspirere av noe som minner dere om å være barn. Det trenger ikke være et bilde eller minne fra barndommen, men det kan være musikk du vokste opp med, hvorfor du liker sko med borrelås bedre enn sko med skolisser, smaken av en sjokolade som ikke selges lenger, et sted du pleide å henge da du var liten, etc."

Kjempekjekk utfordring! Jeg dro til foreldrene mine og gikk gjennom alle esker både på loft og i kjeller. Der fant jeg MASSE! Ville jo ha med mest mulig på LO´en, men det skulle vise seg å bli en vanskelig oppgave.... Etter mye om å men fikk jeg i hvertfall tatt med noe av alt stæsjet :o) Det andre får jeg bruke på senere LO´er -for det er veldig koselig å samle på alle minnene fra barndommen.







Her er det mange gode minner samlet i en LO: Tuppen og Lillemor, Starlet, Hjerterevyen, Super Mario Bros, Legoland, Kort fra søndagsskolen, kortspill, samle på barbie-kort, Vriompeis, Michael Jackson, Pusur, Skinnsekk, Playmo, Smurfene, Emil, Donald, Sorteper, glansbilder, tyggis.. Alle tingene her er orginale :o)
Bladene måtte kopieres siden de ble for store for siden...

12 kommentarer:

Vibeke sa...

Så tøff!!! Denne ble skikkelig kul Jeg kjenner igjen så mange av tingene der. Tuppen & Lillemor, he he.


Takk for at du deltar:)

Vibeke
Scrappehuset

hege sa...

Denne var stilig, Nina. De Emilkortene hadde jeg og. Pippi og faktisk. Og så Tuppen og Lillemor da. Husker godt jeg Beate lå inne på rommet en hel dag, og bare leste i de bladene. Det var sommer og sol, men det var ikke viktig ;)

Stilig med 10-øringen på blomsten og.

Gøy med mimring..

Nina B. sa...

så kul! Stilig oppsett for å få med seg mange memorabilia på! Tuppen og Lillemor ja, heltene det! tjihi!

Anonym sa...

Herlig virrvarr, I love it!

Takk for at du deltar:)

Brita

Vibeke sa...

Hei!!:)

Du vant Kine sin utfordring inne hos Scrappehuset!!:) Gratulerer.

Vi trenger din adresse:)

Merete sa...

Så herlig!! Grattis med seier'n!!

Store og små sa...

Helt genial LO, blir rent nostalgisk,og litt lattermild, av å se på den.

Startlet faktisk. Herregud så fort man glemmer.

Gratulerer med velfortjent seier.

Nina B. sa...

sååå kult! Gratulerer så utrolig masse med en velfortjent seier!!!

Grethebella sa...

Jeg må bare spørre, hvor har du fått tak i alt???
Mens jeg satt å så kom minnene ett etter ett... noen ting jeg helt hadde glemt.

Fantastik LO!! Lenge siden jeg har sett noe så kreativt!

Lillenala sa...

Åååå.. KJEMPEFIN! For en super måte å bruke gamle ting man har spart på i alle år!! Veldig kreativ og masse nydelige detaljer ;)

ninabakke sa...

Utrolig tøff :)

Jorunns hobbyblogg sa...

kjempestilig --- ja man bør vel aldri kaste noe som helst, dette er et sikkert bevis på det!!

Jorunn